fredag, maj 09, 2008

Sommar ljuva sommar!

Tillbaka i Svedala. Med en brinnande längtan ner till Berlin i bröstet. Precis när jag var glad över att flytta tillbaka till Stockholm slogs glädjen ner av det misspepp jag fick för vår huvudstad när jag var nere i Berlin. Berlin är allt jag gillar: olika människor, en levande känsla, barer och kafeer och klubbar där allt kan hända, billigt att bo och äta och dricka. Och Stockholm är sura likadana människor, putsade fasader och regler regler regler, anti-liv. Jag funderar allvarligt på att flytta ner till hösten. Det är ju inte direkt något som håller mig här inte...

I kväll ska jag till Finland, min brorsdotter döps i morgon. Så det är drinkar ute på däck som gäller, till min stora glädje kommer min vapendragare Oscar med så jag slipper vara ensam på Viking.

Sitter och förbereder mig inför Tangopalatsi nästa onsdag, ska vara konferencier på tangoklubben som hålls på Södra Teatern. Konferencier låter lite väl uppstyrt dock, i princip ska jag försöka hålla ihop kvällen och berätta vad som händer i de olika lokalerna och kanske klämma in lite mellansnack om Finland. Vill fånga en vemodig vårsommarkänsla a la Aki Kaurismäkis filmer goes Olavi Virta goes arbeta i fabrik i Västerås. Med den rösten som Mia Wallace har när hon presenterar sig innan dansen i Pulp Fiction. Hmmm... you´ll see.

Om ni sitter vid radion idag så ska jag vara med i relationspanelen i Pär och Susan i Mix Megapol vid fyratiden.

4 Comments:

Blogger Livet Enligt Lina said...

hej, tråkigt att filmkrönikan lagts på is. tycker du var mycket som programledare! diggar din frisyr=) mvh lina

11:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Tjena Andrea,

Jag och några kompisar ska ner till Berlin på fredag. Även om det är mitt sjätte besök på fyra år så händer det ju en del mellan varven.

Har du några bra klubb- eller bartips?

Kram,

Björn

3:11 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Vi hängde bara på klubbar hela helgen:-) Beror på vilken musik du gillar, vi gick endast på (minimal) technoställen. Dessa är grymma: Der Visionär (mysigt ställe vid ån), Bar 25 (ännu mysigare ställe vid floden, allt utomhus inkl. dansgolv) och Berghain (världens fetaste klubb, rätt svårt att komma in på, så gå i mindre grupper, hälften av klientelet hårda tyska läderbögar). Om det är klubbande du är ute efter är dessa superba, barer och kaféer har jag ingen aning om, men stadsdelen kreuzberg är min favorit. Ha det så kul!

7:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Man tackar. Så Kreuzberg är favoriten? Det borde nog kollas upp. Vi har alltid kört rätt hårt på öst.

Berghaín blir det förhoppningsvis denna gång. Dit var vi på väg i stort sett varje kväll sist. Men det kom alltid något emellan.

Ha det fint.

Björn

10:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home