måndag, december 06, 2010

Kenny piñata

Blev tipsad om den sjukt roliga sajten papapinata.se av min kompis Georg och var förstås tvungen att beställa en av killens pinatas, man vill ju inte att hans fru lämnar honom. Så i fredags fick jag ett mycket stort paket med Posten (har inte trott att det går att skicka så stora paket med posten, men bevisligen så är det fullt möjligt).
På tal om Posten hände det en rätt konstig grej förra veckan. Jag fick hem en reklam från Posten gällande julkort och längst ner till vänster på direktreklamen stod det "God jul önskar Tim". Och min kille heter Tim! Tim är ju ett rätt ovanligt namn i Sverige, så det kändes väldigt konstigt att de hade valt just det namnet. Kollade runt lite och hittade två andra som fått reklamen och även där var namnet Tim, men det som gör att jag ändå inte kunde vara säker på att det är samma namn på alla utskick är att dessa två personer också har en relation till namnet (ena har en son som heter det, den andra en kille som heter det). Brukar inte vara paranoid, men hade svårt att sluta tänka på det här i helgen... Antingen hade Posten gjort värsta övervakningssamhälle-via-Facebook-utskicket eller så var det en slump att de valt just det namnet. Jag tror ju på att slumpen inte alltid är en slump (ännu mer sedan jag läste den eminenta boken Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist) och i dag fick jag veta att en person till (utan relation till någon som heter Tim) hade fått reklamen, så tydligen står det Tim på alla utskick. What are the odds? Med tanke på att jag träffade Tim fredagen den trettonde (plus en massa andra semimystiska grejer som hänt) så antar jag att universum gillar vår kombo. Najs!
Ja, just ja, vad var det i paketet? Kenny förstås!