fredag, september 01, 2006

Namedropping...


Vilken fest det var igår! Grym stämning, (mestadels) grymma människor, goda drinkar, bra musik och bra lokal. Träffade förstås massvis bekanta: Malin Hallberg (som jag känner via den numera nedlagda nöjespanelen i Metro), Mårten Klingberg (intervjuade honom i samband med Keillers park), Filip Hammar (som berättade att de håller på spelar in nya avsnitt av Ett herrans liv), Elin Unnes (chefred på Vice), Johan Wirfält (chefred på Rodeo), George Ivanov (min efterträdare på Stockholms filmfestival), Anna Lindström (marknadsansvarig på Noble Entertainment som har förra årets bästa film Oldboy, som Café generöst nog lagt i goodie bagen), fotografen Fredrik Skogkvist (som förresten fällde den klassiska repliken "Har vi inte träffats förut? På Riche kanske?" när jag presenterade honom för Anna). Snackade också med Andreas Halldén och Musse Husselvall, som båda är så jävla trevliga och härliga att det är omöjligt att välja vem man vill ligga med mera. Kolla in vimmelbilder här.
Annars var det den sedvanliga blandingen av Caférelaterade/kända människor: Sofi Fahrman och Per Gunne från Aftonbladet, Lars Wallin, Pontus Gårdinger, Anton Glanzelius, Andres Lokko (som vann pris som bäst klädde artist) och Lambretta-Linda. Martin Kellerman hade gjort vinjetterna till priskategorierna och de var så sjukt bra och modekritiska. Jag tycker verkligen Martin är en av vår tids stora samtidsskildrare som skickligt lyckas sätta fingret exakt mitt på fenomen och situationer man upplever varje dag.
Jag hade svinkul, men fan vad jobbigt med alla vidriga brudar på festen. Och då menar jag inte silikonbimbor, för Café är något annat än Slitz, utan trådsmala modebrudar som tror att meningen med livet är att se sur ut. Och att blänga misstänksamt på alla andra tjejer. Att gå på toa och tvingas lyssna på deras ointressanta samtal framför spegeln är tortyr. En tjej hade t.o.m. skavsår av sin korsett! Det får mig att skämmas för att vara tjej. Även om jag ju snarare är en kåt bög fångad i en heterosexuell truckflatas kropp. Och ja, jag kom aldrig iväg på Miss Kitten. That´s life.

1 Comments:

Blogger Gabriel said...

Var Dagge Schmidt där? Annars vettefan om det kan räknas som en riktigt fest...

1:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home