lördag, april 26, 2008

Drömfabriken


Sitter på tåget ner i Gbg (som vanligt) och är hur nöjd som helst. Det var verkligen superkul att vara på Drömfabriken, alla de samtal som jag ledde var lyckade. Underbara medverkande, mycket och engagerad publik.

Drack ett glas vin med Manuel Concha och Emil Larsson (som gjort Bashtu! som vi hade ett work-in-progress på, se bilden) på en hotellbar vid Centralen innan jag satt mig på tåget. Härliga killar! Och filmen verkade sååå bra, jag skrattade helt galet mycket till alla de fyra klippen de visade. Det finns hopp för svensk film!

När jag kommer fram till Götet ska jag gå på inflyttningsfest hos min kollega Alex (han är researcher på Filmkrönikan och har även bloggen Trailerfest). Det är maskerad och temat är att man ska vara en karaktär från en film eller tv-serie. Jag insåg snabbt att jag inte hinner kitta så mycket, så bestämde mig för att gå enligt frisyren och vara Mia Wallace, alltså Uma Thurmans karaktär i Pulp Fiction. Har knåpat i går kväll och fixat sprutan som ska sticka ut från mitt bröst och så har min polare Viktor (kolla in hans blogg här), som ska gå som Martin Sheens karaktär från Apocalypse Now, köpt fejkblod som ska rinna ut från min näsa. Jag lägger ut en bild på hur det blev i morgon.