onsdag, april 23, 2008

Filmkrönikan ikväll om bokfilmatiseringar

I kvällens Filmkrönikan är temat filmatiseringar av böcker och gäst är Sara Kadefors, författare och manusförfattare som bl.a. står bakom Sandor/Ida. Jag recenserar Kärlek i kolerans tid (boooring) och Konsten att gråta i kör (svart komedi), som båda är filmatiseringar av böcker.

Jag har på mig kläder från 28 Street, precis som i förra programmet, Sarah gör så himla fina grejer!

Vår researcher Alex, som har bloggen Trailerfest, gör sin debut som filmkritiker i rutan (nåja, dataskärmen) med webbrecensioner av The Bucket List och Drillbit Taylor på vår webbplats (tror recensionerna dyker upp först i morgon efter lunch dock).

Programmet kommer som vanligt 20.30 på SVT2, men kan redan nu ses på SVT Play.

1 Comments:

Blogger ELEGANSEN said...

Hej! Bokfilmatiseringar är ett intressant ämne för mig som filmintresserad bibliotekarie! Dock tycker jag att ert program behöver mer tidsutrymme för att kunna diskutera ett sådant ämne på djupet. Synd! Nåväl, programmet fick mig åtminstone att skriva ett blogginlägg om ämnet i alla fall.

12:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home