fredag, april 18, 2008

Skämslåtar

Gillade Luuks program Videokväll med Luuk när det sändes och funderade då mycket på vilka låtar jag skulle välja om jag fick välja ut fem låtar som betytt mycket i mitt liv. Vilken svår, men rolig uppgift. Gästerna fick också välja en skämslåt, vilket förstås är en låt som de gillar trots att den knappast kan anses värst koolt. Jag har hittills vidhållit att min skämslåt absolut skulle vara Boyz II Mens End of the Road (tyvärr går det inte att embedda den, ni får trycka på länken).

Nu har jag dock kommit på en ännu bättre, Ten Sharps You:



Som bonus kan ni kolla in ännu en skämmig favorit, Toni Braxtons Unbreak My Heart (på spanska!).

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ÅÅÅH! Bra skämslåt (videon)!
Kunde inte låta bli att vråla med jättehögt, nu hatar mina grannar mig lite till. Det här är en sån NRJ-klassiker som de jämt spelade innan de blev en r'n'b-kanal.

Jag ska tänka ut mina skämslåtar och lägga ut på min blogg. Det kommer bli mycket svårt att begränsa mig, jag har så många skämslåtar att det är mycket möjligt att internet stannar helt och hållet idag för alla med en uppkoppling..

12:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ja det var en härlig nostalgitrip! Mina grannar fick sig också en skön konsert med min kraxiga bakfylle röst genom väggarna.

Roligast i det hela var när jag kom ut i köket, med klippet fortfarande spelandes i bakgrunden då jag plötsligt började höra någon helt annan musik, liksom inifrån huvudet. Jag trodde ett tag att jag börjat höra röster på allvar, innan jag insåg att jag hade iPoden i öronen. Smart!!!

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home