onsdag, april 09, 2008

Pecha Kucha

Har precis kommit hem från en kväll med Pecha Kucha på Nefertiti i Göteborg och känner mig otroligt upplyft och inspirerad. Pecha Kucha är ett koncept som fötts i Tokyo och nu spridit sig till 118 städer världen över. Kreativa människor ställer sig på scenen och berättar vad de håller på med. Den enda regeln är att man visar 20 bilder och att varje bild visas i 20 sekunder. Presentationerna kan alltså vara vad som helst och sträcka sig från reklam för sitt eget företag till galna bilder från semestern. Bland höjdpunkterna i kväll fanns Morgan Larsson från P3 som snackade om Indien på ett superroligt sätt, två tjejer som visade bilder från sitt dansprojekt i Mali och en tjej som fallit på sin cykel och fått alla tänder utslagna, vilket hon dokumenterat. Nästa gång hålls det på Nef 4 juni, men ni som befinner er i Stockholm kan gå på en lokal variant i morgon kväll på Berns.

Som en extra bonus bjuder jag på en bild från det fantastiskt moderna Nef...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det lät riktigt intressant!

8:51 fm  
Blogger Petter Karlsson said...

Älskar också deras gamla cashkortsladdare. Det bästa är att den fortfarande är inkopplad och har el.

Jag önskar att jag hade ett cashkort så att jag kunde testa den.

Den enda övriga plats i världen jag sett med cashkort är i Muskö Marinbas matssalsbyggnad(kiosk etc), där i ett står en fortfarande igång cash-laddare.

Jazzclub + marinbas-i-princip-lagd-i-malpåse... vad är sambandet?

10:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home