torsdag, april 03, 2008

Henrik Schyfferts The 90s


Gemensamt för mina tre mest skrattfyllda kvällarna under 2008 är: Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. Kvällarna är Schyfferts 40-årsroast (där bl.a. Lindström medverkade, se tidigare inlägg), Lindströms show Svenskar är också människor (som Schyffert regisserade, se tidigare inlägg) och Shyfferts show The 90s (som Lindström regisserat, se detta inlägg).

Har precis kommit hem från Storan här i Göteborg, alldeles matt och lycklig. The 90s var bara för bra helt enkelt. Jag har slentrianskämtat om att jag vill gifta mig med Henrik Schyffert tidigare, men nu menar jag det. Poe riktigt. Han är ju för härlig. Synd som fan att han slutat blogga (Killinggänget har dock börjat blogga på Schulmans nya humorsajt 1000apor.se).

Vill inte berätta om de enskilda skämten, för dem ska ni få njuta av alldeles själv (det finns fortfarande biljetter), men bland favoriterna fanns när Schyffert kallade Povel Ramel för "julklappsrimmande låtsasbaron" och Runar Sörgaard för "barbagul" och när han imiterade en tjackpundare. Och så var det ju det där med min och Schyfferts djupa kommunikation. Han bad publiken skrika vad som vad 90-tal med hans klädsl och då skrek jag högst av alla (surprise...) "långärmad t-shirt under kortärmad" och då sa Schyffert "jaså vi har ett mumintroll här, ja ja, lilla My har rätt". Fantastiskt att få tala med honom, nästan lika fantastiskt som när min kompis Camilla mötte Fredrik Lindström i trappan på Kungliga biblioteket och sade "dörren är öppen" åt honom och han svarade "jaha".

Uppdatering: skickade ett sms till André Wickström där jag bad honom hälsa Schyffert att showen var helt briljant från hon som sade "långärmad t-shirt under kortärmad" och i morse fick jag ett sms av André från Henrik där han skrev: "Ha ha. Hälsa att jag ber om ursäkt för det plumpa Lilla My skämtet". Jag har alltså NÄSTAN fått ett sms av Henrik Schyffert. Min dag är gjord.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså... Vad var det med Göran Olsson?!! Var han hög? Har han på riktigt varit filmkonsulent?

12:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home