måndag, mars 03, 2008

Henrik Schyfferts Roast

JAAAAAAA! Lyckades vinna budgivningen på Tradera på de två biljetterna till Henrik Schyfferts Roast på Intiman i kväll. Schyffert fyller alltså 40 år och firar det med en s.k. roast, vilket är en kväll där födelsedagsbarnets kolleger samlas och skämtar om personen å det grövsta. Vet inte precis vem som kommer att vara där och rosta honom om gissar på att i alla fall dessa är där: Kristian Luuk, Fredrik Lindström, Johan Rheborg, Magnus Betnér, Björn Gustafsson (den i Sverige som rimligtvis måste få mest snippa kastad i ansiktet just nu), Robert Gustafsson m.m. You name it. Snackade med den finlandssvenska komikern André Wickström i går (ja, det stämmer att alla finlandssvenskar känner varann), han satt och svettades över vad han skulle säga.

Kan inte komma i håg när jag senast varit så här überpeppad över att få se någonting. Sweet som fan! Förresten, om det är någon som betvivlar att Schyffert är ett komiskt geni, så läs hans blogginlägg om bröderna Schulman här . Ha ha ha ha!

För att ni ska få en liten bild av hur en roast går till har jag lagt upp lite klipp från Pamela Andersons roast.

Lisa Lampanelli:



Sarah Silverman:



Jeff Ross:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade tänkt vänta med att fria tills vi lärt känna varandra lite bättre, rent av träffats ALLS först men...jag känner att min kärlek till dig (och den extra biljetten till Schyfferts roast) inte låter vänta på sig. Marry me, woman! (Och ta med mig på roasten ohsweetlordjesuschristbaby!)

Avundsjuk? Närå, inte alls.

1:43 em  
Blogger Danny said...

kom igen youtube!
jag vill också se.

3:10 em  
Blogger Niklas said...

Kul att du bloggar igen! Hoppas att du får en trevlig afton (roligt kommer det ju garanterat att vara).

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

Äsch, du skulle ha frågat mig. Jag hade några biljetter men kunde inte åka själv så jag gav bort dem.

4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home