fredag, februari 29, 2008

South Park i mitt hjärta

Jag hade ett enda nyårslöfte i år: att se om alla delar av South Park i kronologisk ordning. Nu har jag skam till sägandes varit rätt usel på att hålla mitt löfte, det måste erkännas, har haft fullt upp med att kolla på andra serier och så det där lilla oviktiga som kallas jobba då. Men jag lovar att avklara mitt stora projekt innan sommaren är här, kommer ju att ha svinmycket tid i maj efter säsongsslutet och blev än en gång påmind om hur mycket jag ÄLSKAR South Park när jag åt lunch med journalisten Fredrik Strage i dag (vi spelade in nästa veckas program där han är gäst och snackar om manlighet med anledning av den nya Rambofilmen). Har nog aldrig träffat någon som kan mäta sig med yours truly i kunskap om och kärlek till South Park som han. Ack, skulle kunna tillbringa veckor med att endast snacka om den serien med honom. Jag är inte en lika stor populärkulturell junkie som Strage eller Alex eller Navid på redaktionen, men en sak kan jag: i varje given situation referera till ett South Park-avsnitt. South Park har ju gjort allt och detta allt är fullkomligt briljant och genialiskt.

När jag är klar med mitt projekt ska ni få njuta av dess frukter, tänker nämligen lägga upp alla möjliga listor, typ bästa avsnittet från varje säsong, Cartmans tio bästa ögonblick m.m. Höll gluggarna öppna här på bloggen framåt våren. Den som väntar på något gott...

Etiketter: ,