tisdag, februari 26, 2008

Låt den rätte komma in

Filmbolaget har flyttat premiären av vampyrfilmen Låt den rätte komma in till oktober (det var meningen att den skulle gå upp i april). Jag förstår dem bra, det är inte så mycket annat än storfilmer som funkar på bio i Sverige efter maj, och med en premiör i oktober får de en mycket längre säsong. Det hindrar dock inte att jag tycker det är tråkigt att biopubliken ska behöva vänta så länge på filmen, jag såg den på filmfestivalen i Göteborg i januari och jag gillar den skarpt. De hade lyckats föra över stämningen från boken (som jag älskar), tidskänslan var näst intill perfekt (det utspelar sig i början av 80-talet) och det fanns ett flertal bilder och scener som kändes nya och som jag fortsatt tänka på. Här är trailen så ni kan börja sukta...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag blir vansinnig! Att flytta fram releasen är ett hån mot alla de som väntat på filmen. Idiotin är i klass med filmbolagens förkärlek för regionskodning på DVD:s och dylikt. Det är detta beteende som bara späder på piratande(fildelning. Hoppas personligen att den dyker upp piratad på ngn site innan oktober.

8:46 em  
Blogger Vibeke said...

Den som väntar på något gott :)

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Denna film är mycket bra och sevärd! Hade turen att se den under en förhandsvisning, och detta är nog den bästa svenska filmen på bra länge.

4:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home