onsdag, februari 20, 2008

Filmkrönikan program 3


Damn it, hann inte hem till datorn tillräckligt tidigt för att påminna om att program 3 av vårens Filmkrönikan sändes idag 20.30 på SVT2. Om man missade det på tv (jag var då inte till värst stor hjälp här i alla fall...), så kan man förstås som vanligt se det på nätet (vilket jag själv precis gjorde, är riktigt nöjd faktiskt). Här finns det. Reprisen kommer i morgon torsdag vid midnatt. I kvällens avsnitt var Anders Jansson gäst i egenskap av sig själv och i egenskap av sitt alter ego Morgan Pålsson, som nu fått en egen film. Daniel Day-Lewis intervjuas i ett grymt reportage om metodskådespeleri och jag recenserar Beatlesinspirerade musikalen Across the universe och svenska dansbandsdokumentären Får jag lov - till den sista dansen? På hemsidan ligger också min webbrecension på There Will Be Blood.