fredag, februari 29, 2008

Dirty Sexy Money och Tell Me You Love Me

Som jag skrev i mitt senaste inlägg så har jag kollat mycket på tv-serier i år, dels har jag som sist i världen börjat från början av Grey´s Anatomy (är i mitten av andra säsongen and loving it) och har precis bärjat plöja The Tudors med en avklädd Jonathan Rhys Meyers som kung Henry VIII (sex och intriger vid hovet, vad kan vara bättre?), men tänkte tipsa om några ni kanske inte upptäckt än:

Dirty Sexy Money:
ABC-producerad serie om advokaten Nick George (som spelas av Peter Krause, storebrorsan i Six Feet Under). Han jobbar som advokat för en av New Yorks rikaste familjer som är lite som Hiltons (of Paris fame...), så han får hela tiden rycka in och styra upp en massa konstig skit som familjen ställer till med. Life of the rich and famous ur en "vanlig" människas perspektiv. Svinbra producerat, man blir genast fast. Har bara gjorts en kort säsong med 10 avsnitt hittills, sedan kom manusskribenternas strejk emellan. När jag såg piltoavsnittet (ett litet smakprov nedan) var jag helt tagen, fy fan vad bra. Tack till min kusin Bent för tipset!



Tell me you love me:
Omtalad sexserie från HBO. Handlar om tre par som går hos samma sexterapeut; ett par är gifta och har inte haft sex på ett år (kvinnan spelas av Ally Walker, som spelade Sam i nittiotalsserien Profiler), ett par där kvinnan desperat vill bli gravid och ett ungt par som har hett sex och ska gifta sig, men som inte riktigt kan komma överens. det knullas hejvilt i serien (vissa scener ser verkligen ut som om de gjorde det på riktigt), men det är dialogen och relationerna som gör det intressant. Jag lovar, det är därför jag kollar... Tack till Emma för tipset!

Etiketter: ,