onsdag, maj 14, 2008

Tangopalatset i kväll

I kväll på Södra Teatern är det riktig nostalgi på gång, det är nämligen Tangopalatsi, finsk tangokväll med vemodig 50-talskänsla a la Aki Kaurismäkis filmer. För musiken står Månskensorkestern (Kuutamo orkesteri) med den underbara Darya i spetsen och så finns det en massa andra grejer som händer, bl.a. lektioner i tango, en tjej som spelar såg, en kille som går omkring och samlar ihop historier om olycklig kärlek som bandet sedan ska improvisera kring, en tysk DJ som spinner stenkakor och så jag som konferencier då. Min uppgift ligger jävligt långt från någonslags Viking Line/firmafestkonferencier, jag står snarare för en lugn och lätt poetisk guidning i vad som händer var och när under kvällen. Får se vilken anda som faller på, men jag tror nog att det blir en och annan historia om olycklig kärlek och längtan till ett land långt bort för min del.

Det är också meningen att uteserveringen är öppen, men nu är det ju svinkallt och de har lovat regn till kvällen, så vi får se hur det blir med det. Jag har sett fram emot den här kvällen länge, det kommer att bli grymt. Förra gångern det var (som var första gången), var det stor succé med massvis folk och legenden M.A. Numminen som hemlig gästartist. I kväll är det Magnus Carlsson från Weeping Willows som är gästartist.

Hoppas vi ses där, mina vänner!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Näää! Vilken grej att man missar. Typiskt.
Det låter som en guldkantad afton.
Ha så kul!

9:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home