tisdag, december 21, 2010

Årskrönika i bilder för 2010

Precis som alla tidigare år har 2010 varit det roligaste och mest innehållsrika året i mitt liv, ett år då jag samlat på mig nya erfarenheter och upplevelser, ett år då jag varit med om hur mycket bloggvärda händelser som helst, men även ett år då jag ironiskt nog inte bloggat så mycket. Så som plåster på såren kommer här en snabb genomgång av de gångna året. Enjoy!




En snömumin under julhelgen på lande.


Medverkan i Andre Wickströms talk show Lilla onsdag på FST.



Fördrink inför Guldbaggegalan.


En glad Ruben Östlund precis när han tagit emot Guldbjörnen i Berlin för sin kortfilm Händelse vid bank.



Med regissören Patrik Eklund och producenten Mattias Fjellström på Director´s Camp i Skellefteå i februari. De var precis på väg till Oscarsgalan med sin nominerade kortfilm Istället för abrakadabra, nu är de short listed även för 2011 med Slitage. Imponerande.



På väg till Kruthuset med Patrik och Lina.


Skolar in guddottern Svea i diskandets glädje. Det är det roligaste hon vet nu. Muahhahaaa!


Med berömda dragkingen Murray Hill efter att jag vann 100 dollar på transbingo i New York i april. I spent it all on booze and drugs, precis som Murray ville!



Horans P.A. första utomhusfest på Långholmen.



Spelning på Cinemas 1-årsjubileum i maj.


På filmfestivalen i Shanghai i juni.



Dagsfest på Oscars takterass i Hong Kong i juni. High life!



35 grader varmt dygnet runt i Berlin i juli. Tur att donnorna (Camilla, jag och Yandeh) får tillbringa tiden zippandes drinkar på Badeschiff.



Yandeh och jag i den egenhändigt gjorda paraplygrottan på Skankaloss.



Utfärd med familjens båt Undan strax utanför sommarstugan i Pargas.



Björnar på Pride i Stockholm. Det bor en tysk björn inuti mig och jag vårdar honom ömt.



Tango till Darya & Månskensorkestern på grymma festivalen Flow i Helsingfors i augusti.



Jury duty på Fantastisk filmfestival i Lund. Här med de andra medlemmarna i den internationella juryn, Philip Bergson och Kim Newman. The Loved Ones av Sean Byrnes korades till vinnare.



Min gudson Basti anlände 11 oktober.



Den nyaste familjemedlemmen, min älskade Macbook Air, 13 tum.