torsdag, februari 24, 2011

Spelning på Fantastic på Världskulturmuséet

Under sista helgen på Göteborgs filmfestival var det releasefest för boken Vad gör de nu? (läs mer här och köp den här), en bok med en samling fan fiction-texter, alltså texter om vad diverse filmkaraktärer gör just nu. Min vän och forne Filmkrönikan-kollega Alex "Alexander the Great" Kandiloros är redaktör för boken och jag en av ett antal skribenter. Min text är ett brev från Derek Zoolander till Kronprinsessan Victoria. Förstås. Som kuriosa kan jag berätta att jag skrev texten under en lång mellanlandning på Moskvas flygplats på väg till Shanghais filmfestival. En månad efter deadline. På min iPhone. Well well. Med tanke på omständigheterna är jag faktiskt riktigt nöjd. Har bevittnat hur flera av mina kompisar skrattat högt när de läst den. Å andra sidan stod jag ju bredvid som en hök och stirrade på dem som om de var min nästa måltid, så de hade inte direkt något annat val. Men ändå.

Hursomhelst så kom boken ut som det nya numret av Filmkonst (Göteborgs filmfestivals tidning) och på den stora releasefesten på Världskulturmuseet i Göteborg spelade jag skivor. Eftersom det var Alex och min kompis Patrik som ordnade festen fick jag välja tid själv och tog förstås fräckt prime tiden 02-03 för mitt techno set. Trots att jag ärligt talat var rätt packad då gick det hur bra som helst, flera var framme och ville se låtlistan och tackade för att det "äntligen spelas bra musik". Att det också var framme några tjejer (se bilden) och önskade att jag skulle spela Daft Punk "eller något av Britney Spears" (hur schizofrent är inte det?) gjorde inte stämningen sämre, jag gillar ju att säga nej. Förutom att jag minutiöst förberett setet med Oscars Best of 2010-låtar som bas så var jag uppkittad till tänderna med rosa Urbanears och skitfina kläder från 28Street. Tack Oscar och Sarah!


Här kommer låtlistan:
Paris Is For Lovers Fet et moi
Same Old Place Genius of Time
Push Push (Original remastered) Rockers Hi-Fi
Gospel (Super Flu´s Antichrist Remix) Format B
Mi Mujer Nicolas Jaar
Amor Amores Masomenos
The Morning Song Cabin Fever
No News Rhauder feat. Paul St Hilaire
Odessa Kanakas
The Swallow Nhar
Man of Wisdom - Original Mix Sect
Cross Country (Original Mix) Freedarich & Stiggsen
Let the Music Play Penner & Muder

PS. Festivallegenden och ryssen Sam Klebanov (som jag förhoppningsvis ska få avnjuta Moskva med i september) befann sig underbart nog på dansgolvet, vilket gjorde att det var ett helt sinnessjukt pepp att få spela Odessa. Tack Danroth för upptäckten av den låten och de fina såpbubbleminnena från midsommaren på Åliza (Åland, vårat Ibiza)!

1 Comments:

Blogger KulturUngdom said...

Grym låtlista! /Andreas

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home