fredag, september 15, 2006

Veckans filmer i Metro


Hard Candy, Lady in the Water och Frihetens pris är filmerna som recenseras av mig i dagens Metro. Läs recensionerna här. Som ni ser är två av filmerna samma som jag recenserade i premiärprogrammet av Filmkrönikan (Hard Candy är exklusivt för Metro och Nacho Libre bara i Filmkrönikan). C-G (från Metro) och jag försöker dela upp filmerna så att det känns kul och att båda får se så mycket som möjligt, men det kommer nog att hända att jag recenserar samma film både i tv och i tidningen. Känns lite tråkigt, men det är ju faktiskt ett i-landsproblem om något, så jag klagar inte. Verkligen inte. Filmaffischen till Hard Candy är förresten en av årets absolut koolaste, den gör nästan (nästan!) att jag vill rekommendera filmen trots att den inte var så himla bra.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

kul att höra finlandssvenska i filmkrönikan, och det nya konceptet var rätt så intressant. kul med lite mera diskussion kring filmerna, speciellt intressant med en skådespelares åsikt också. och dendär affishen är ju bara för snygg, får riktigt lust att se filmen.

7:42 em  
Blogger SNy. said...

An någon anledning tänker jag väldigt mycket på ett av mina ex när jag ser den här filmen =) Å andra sidan Paige är skitbra, jag gillade henne som Shadowcat i X3, men hon hade gärna fått vara med mer. Shadowcat är min X-favorit.

Det kliar lite i nötterna, på ett obehagligt sätt kanske ska tilläggas, när man se Hard Candy.

Bra titel också, vad är ett Hårt Godis?

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home