söndag, juli 27, 2008

Mark Levengood intervjuar Stefan Lindfors


Kollade precis på Levengood Suomesta, Mark Levengoods intervjuprogram för finska YLE (motsvarigheten till SVT i Finland). I kväll var den superframgångsrike industridesignern Stefan Lindfors gäst och det var så kul och intressant att höra dem snacka. När Stefan var ung student i Helsingfors hyrde han nämligen i något år "jungfrukammaren" i vår stora lägenhet, så ibland brukade han barnvakta min bror och mig. Jag har ett mycket klart minne av att rida på hans axlar och den där äkta barnakänslan av att han var en jätterolig typ. Levengood har jag egentligen bara träffat ordentligt en gång under en middag ordnad av Stockholms filmfestival (när jag jobbade som programkoordinator för dem), men allt som oftast brukar jag få hälsningar av honom via min far.

Så det kändes som om två av mina vänner snackade i programmet. De snackar finska (vilket är rätt bisarrt eftersom de både är finlandssvenskar och dessutom släkt), men för er som kan det så rekommenderar jag att ni kollar in programmet på YLE Areena. Det verkar inte ha lagts upp än, men ska väl komma upp snart.