söndag, juli 20, 2008

Sommaren so far och Berlin, jetzt komme Ich!

Underbart med sommar! Vart jag än har gått har solen följt mig, både rent faktiskt och i sinnet. Här är lite av vad jag hållit på med:

Midsommar i Dalarna. Världens bästa dj Aavik (ladda ner hans mixar här) spelade skiten ut oss med drängkläder och grep i handen. I kid you not.

Kanaltur i Frankrike med pappa och våra familjevänner Grünbaums. Champagne och bikinlatande på båten i dagarna fyra. Ej fy skam.

Leonard Cohen i Helsingborg. Den bäste konserten jag varit på i hela mitt liv. Cohen är helt enkelt ett geni. Läs en av de bästa (sannaste) recensionerna här. Därefter helg i Köpenhamn med barndomsvänner. Strålande.

Båttur med vår egen Undan till släktfest på Åland. Mina kusiner än galna och underbara. Samtidigt hann jag ge en intervju till Ålandstidningens Sommarsoffa.

Nu är jag på lande och latar mig, var en sväng till stan (alltså Helsingfors) och gick på Iron Maiden i fredags. Mycket häng med brorsdottern Svea, snart fem månader. Supersweet! Nåja, men nu till den stora poängen. Jag har bestämt mig för att flytta till Berlin i höst. Så 1 september bär det av. Ska frilansa därifrån, men mest lära mig tyska ordentligt (har läst språket på högstadiet och gymnasiet) och insupa den kreativa atmosfären. Jag är så sinnessjukt uttråkad på Stockholm, det är alldeles för prydligt och räddhågset för mig, jag vill ha graffiti och cyklister och klubbar som har öppet hela helgen i sträck. Har hyrt ut min lägenhet i Stockholm och håller nu på söker lägenhet i Kreuzberg eller Friedrichshain. Mina underbara medsystrar Johanna och Anna ska med ner, så vi ska bo tillsammans. Ser så mycket fram emot det, hela konceptet påminner om när jag var nere i Amsterdam hösten 2002 på Erasmusutbyte. Fest, umgänge, dans, cykling, möten med massvis nya människor och en omskakning i ens vanliga sätt att tänka och fungera. Jag kan knappt vänta.