onsdag, maj 28, 2008

Festa och fasta, två sidor av livet

Ja ja, nu har man inte skrivit på bloggen på ett tag. Orsaken stavas ledighet. Efter ett riktigt händelse- och arbetsfyllt år var jag tvungen att ta en äkta paus. I den ingår INGA måsten, inte ens så roliga saker som att blogga.

Hela förra veckan gick i festandets tecken (var ute alla dagar utom tisdagen), bl.a. med galapremiärerna av Brudens bäste man (ja, Patrick Dempsey är sjukt snygg men kort i verkligheten) och nya Indiana Jonesfilmen (fet action!). Och sedan då grande finale på lördagen. Först käkade jag frulle på det lokala fiket Skvallertorget, sedan drack vi drinkar på F12s underbara eftermiddagsklubb Lazy och på kvällen drog vi ut på skogsfest i Nacka ordnad av Kruthuset. Sjukt länge sedan jag var på något sådant, men det var galet mycket bättre än jag väntat mig. Först kom man dit och sa sitt namn och fick ett svart medlemskort som de svajpade i en läsare (sjukt proffsigt) och så gick man längs med stranden och uppför stentrappor in i skogen, kändes helt magiskt. I en glänta hade de riggat ett stort tält som dansgolv med varmluftskanon som värmde upp det och kristallkrona i taket (se nedan!)!



Dessutom fanns det en fullt utrustad bar. Men det som gjorde kvällen var förstås musiken: Axel Boman spelade så sjuuukt bra tysk minimalistisk knulltechno (jawohl!) de typ första tre-fyra timmarna och underbara Krister Linder sjöng när lusten föll på, sedan spelade Falco och Jeremy resten av natten. Var där med kärngänget/stjärngänget och dansade så jävla mycket att hälften hade varit nog. Det enda minuset (stora!) var att vattnet tog slut typ vid fem, så man tvingades dricka läsk (usch!) när man var törstig. I hate sugar... Tack Kruthuset!

Hur som helst, den här veckan tar jag det galet piano. Har inte gjort någonting alls utom läst, cyklat, simmat, promenerat, kollat på film och tv. Najs! Perfekt med det här underbara sommarvädret också. Huvudorsaken är att jag håller på och fastar, är nu inne på tredje dagen (den värsta!). Det låter jobbigare än det är, har helt enkelt köpt ett färdigt paket från en hälsokostaffär som innehåller en mängd juicer och grönsaksbuljong och fastete och så följer jag en rigorös plan. Har gjort det fyra gånger tidigare, då fem dagar per gång. Nu har jag dock köpt både ett femdagars och ett tredagars paket, tror jag ska göra sju dagar. Orsakerna till varför jag gör det är: rening av kroppen (det kan den lilla kämpen behöva), viktnedgång (bra inför den stundande trettiårsfesten om några veckor) och den galna energikicken man får. Och den är inte liten, I tell you. Fjärde dagen, senast femte får man så otroligt mycket energi att det är helt löjligt. Man blir glad och pigg och tar med ett leende itu med allt som legat och gett en dåligt samvete. Man flyger som på små moln, lycklig och stark. Snacka om naturlig energi!