tisdag, september 09, 2008

Dienstag

Jepp, cyklade bort till Berlin Zoo med Robert efter skolan. Innan det var jag hemma hos honom ännu en gång och kollade på lägenheten (och testade hur bra nätet var där), så nu har jag bestämt mig för att ta den. Den ligger i absoluta centrum av Friedrichshain, på en av huvudgatorna (Warschauerstrasse). Nära till allt och mycket urbant. Det är en gammal lägenhet med fina trägolv, helt ok badrum med badkar, separat litet men möblerbart kök och så ett stort rum. Typ 35 kvm kanske. Och den kostar 290 euro i månaden inkl. värme, el och gas. Sweet! Har även fixat ett rum för den här tvåveckorsperioden tills jag får flytta in i lägenheten (det är slutet av september), så allt känns väldigt kittat. Skönt.

Zooet var fint och vädret optimalt, solen sken och det var riktigt varmt. Även om jag får en lite ledsam känsla av att se djuren inhägnade så diggar jag att gå på zoo och nu fick jag se allt från panda och brunbjörn till noshörning och flodhäst. Till och med miniflodhäst (se bilden).


Jag älskar flodhästar (även i brons).



Cyklade tillbaka via floden på västra sidan, med en liten detour till berömda Gedächtniskirche. Den ligger på Kurdamm och är helt otrolig. Var bara utanför, men vill absolut gå och kolla hur den ser ut därinne. Vid floden hängde folk i solen, kolla in den härligt rackliga partybåten till höger. Här är underbart.