lördag, september 13, 2008

Freitag und ein bischen Samstag


Vilken skön dag i går (fredag), tog det mestadels lugnt. Nu har jag tagit en bild av cykeln i solen, så här blev den! Brun ram och gulddetaljer, riktigt den kombinationen jag älskar. Och så silikonsadel, nytt bakljus, spänd och oljad kedja. Jag är så nöjd!



På kvällen mötte Anna och jag upp Robert vid East Side Gallery, alltså början av muren på Friedrichshain-sidan av Oberbaumbrücke. Kunde inte låta bli att ta värsta turistbilden... Vi cyklade i alla fall bort till Potsdamer Platz och gick på The Dark Knight på IMAX. På tyska! Måste erkänna att det var lite svårt att inte skratta åt dubbningen i början, men filmen var så grymt fet att man snabbt glömde bort att det var på tyska. Förutom att jag hade lite svårt att hänga med i handlingen när jag inte förstod allt... Och intrigen är ju rätt invecklad med massor av sidokaraktärer. Nåja, hur som helst var det otroligt att se filmen på IMAX. Musiken och ljudproduktionen var bara för jävla fet! Hör fortfarande sirener och basgångar inuti mig...

Efter bion cyklade vi bort till Branderburger Tor, alltså den enorma porten i slutet av Unter den Linden, Hitlers paradallé. Lite som Triumfbågen i Paris... Det är så najs att bara cykla omkring och kolla på grejer, det tar aldrig slut.

I dag var vi på Arena, en megaloppis i en gammal lagerbyggnad bortom Club der Visionäre (eller cvd som det kallas i folkmun härnere). Herregud vilken symfoni av krimskrams! Guckmal neben...



I kväll Tresor och Rechenzentrum, Anna har lyckats fixa lista på båda ställena. Tresor ska tydligen vara sjukt turistigt och skit, vilket jag tror på, det är aldrig några berlinare som snackar om det, men Annas polare Pata ska spela så vi går och supportar honom några timmar. Vi skulle säkert aldrig gå dit annars, så bäst att ta chansen när man inte behöver bezahlen... Rechenzentrum är en (enligt Anna) sjukt kool semiutomhusklubb längs med Spree, Annas tyska polare ska spela där, så vi åker dit efter Tresor. Tur att man sov 12 timmar i natt, kan bli lite svårt att orka annars...

Har förresten börjar kolla på Dexter efter ett år av tjat från min käre f.d. kollega Navid. Är på avsnitt 4 av första säsongen, verkar bra. Det är en sådan där typisk serie alla snackat om som jag lyckats missa, så det känns bra att fylla i luckorna nu när man har tid. Nu ska jag bara kolla på Band of Brothers och alla säsonger av The Wire så slipper man väl tjatet från brorsor och själsbrorsor och kompisar lite i alla fall.

Auf wiedersehen!