söndag, september 19, 2010

2 km loppis i Aspudden

Har precis kommit hem från 2 km loppis på Hägerstensvägen i Aspudden. I går gjorde jag en heroisk insats för mig själv och gick igenom alla mina böcker, mina dvd:er och mina kläder (inkl. de på vinden) samt storstädade min lägenhet. Och gick på gym! Det är knappt så jag känner igen mig själv ju...

Hursomhelst så var det för att jag tillsammans med mina kära vänner och grannar Georg, Diana, Saga och Pedro sålde grejer på det utmärkta initiativet 2 km loppis. Hela Hägerstensvägen var full av loppisstånd och det var ingen hejd på hur mycket folk det var. Massor vänner och bekanta och riktigt bra försäljning. Tjänade nästan en tusing!



Hade en hel del dvd:er till försäljning, jag är ingen samlare alls, så om jag inte har ett extremt sentimentalt förhållande till någonting så tycker jag mest att det tar plats. Utom böcker då, det kan man aldrig ha för många av. Min bokhylla håller på att sprängas, men i stället för att rensa så har jag beställt en bokhylla av min bror Jonatan som kommer att levereras nästa helg (lägger upp bilder sedan, den blir feeet).

Nåja, jag hade alltså ett gäng dvd:er, som alla gick åt. Några av dem var lite speciella, t.ex. Richard Hobert-boxen jag fick i inflyttningspresent av filmkritikern Emma Gray Munthe. Som en kärleksfull diss bestämde jag mig för att sälja den för den facila summan 1 kr med kriteriet att personen som köpte den ställde upp på bild för bloggen. Det blev den nye bekantskapen Kenneth Karlsson från dvdforum.nu som köpte boxen, kul eftersom han känner Emma och uppskattade boxens "back story".

Den andra speciella försäljningen var dvd:n Mr Beans semester som jag fått någon gång. Det är en av de absolut sämsta filmer jag någonsin sett och lite rolig i min kritikerkarriär eftersom den var orsaken till att vi på Metro införde betyget överstruken glob, alltså minus. Så för att ära detta faktum sålde jag filmen för -1 kr, jag gav alltså en krona till den modige mannen som förbarmade sig över filmen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mr. Beans semester må inte vara den bästa filmen som har gjorts men knappast den sämsta heller, vissa scener är faktiskt väldigt roliga och originella. Så jag finner det osannolikt att det kan vara den sämsta filmen du har sett, eller så har du aldrig ens sett den...

9:44 em  
Blogger Emma said...

Hahaha! Du vill alltså inte behålla Hobert-boxen till en regnig helg?

11:20 em  
Anonymous Tommy said...

Jag är glad att du blev av med Mr Bean-filmen tillslut! Vet inte om du minns mig, men jag var framme och fingrade på den och motiverade mitt val av att inte ta emot filmen + kronan med att det dessutom skulle innebära en livslång smärta. Dessutom skulle min anställning på SF Bio bli ifrågasatt, tror jag...

5:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home