onsdag, oktober 27, 2010

Zaremba mästerligt om SD i dagens DN

DN-journalisten Maciej Zaremba är en stor idol för mig. Såpass stor att jag faktiskt blev rejält nervös när jag träffade honom hemma hos vår goda familjevän Catharina Grünbaum på hennes 60-årsdag (han var givetvis hur trevlig som helst). Lite Peter Englund-varning där faktiskt (se bild av när jag fick träffa Akademins ständige sekreterare här), när jag träffade honom blev jag så star struck att jag babblade i flera minuter om hur mycket jag beundrar honom samtidigt som jag neg (!) upprepade gånger. Humor.

Anyway så har Zaremba i dagens DN Kultur (jag hittar den inte online, varken på DNs sida eller via Google, hur är det möjligt?) skrivit ett väldigt insiktsfull artikel om hur politiker och kyrkan och andra bemötte det faktum att SD kom in i riksdagen. Han är en så otroligt vettig röst i det politiskt korrekta Sverige. Ett annat exempel på det är när han skrev artikelserien "Först kränkt vinner" i DN. Mästerlig kommentar om samhällsklimatet här i landet.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Nu har dn fått upp artikeln på sin webbsida: http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/pestflaggan-ar-fel-metod-mot-sd-1.1196961

10:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home