fredag, oktober 15, 2010

Fan art

Min underbare vän Alexander (som jag jobbade på Filmkrönikan med) har startat en ny blogg där han publicerar fan art, alltså konst inspirerad av populärkultur, gjord av fans. Kolla in den här.

Orsaken till att han startat bloggen är att han hittat så mycket fan art under jobbet med den nye boken Vad gör de nu? där han samlar ett femtiotal svenskars fan fiction texter. Jag har skrivit en av texterna (om Derek Zoolander), men mer om det när boken kommer ut om någon månad. Hemma hos mig ligger boken som pdf, så i helgen ska jag läsa igenom och komma med feedback. Utan att lusläsa korrektur. Hur fan ska det gå till? Jag är ju som bekant en riktig korrfascist. Jag ska försöka, Alex, men jag kan inget lova...


Kalle växte upp och Hobbe blev Tyler Durden...

1 Comments:

Anonymous Björn said...

Åh, underbar blogg. Tack för tipset!

7:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home