fredag, oktober 08, 2010

Avbild, skenbild, motbild-seminariet

Sitter och klistrar mina sista manuslappar på Filminstitutets stiliga cue cards. Ska nämligen vara moderator för ett seminarium som börjar kl 13 här på Filmhuset. Filminstitutet ville syna vilka som syns i svensk film och hur de porträtteras. Länge har Filminstitutet räknat och räknat på vem som är bakom kameran, men inte på samma sätt tagit ett helhetsgrepp över vilka som syna framför kameran. Därav dagens seminarium: Avbild, motbild, skenbild. Vi synar vilka som syns i filmen. Jag är peppad som fan, tror att det kommer att bli en intressant och rolig dag. Och det är över 250 personer anmälda, så intresset är väldigt stort. Kul!

Vi får se om jag hinner/orkar skriva lite här på bloggen om seminariet i kväll (ska vara hemma och tvätta och städa, ååh denna glamour). Drar till Berlin tidigt lördag morgon och är tillbaka onsdag förmiddag. Tänkte njuta av staden och mina vänner till max och (hör och häpna) lämna min dator hemma, så tror inte det blir några uppdateringar. Vi får se. Annars ses vi nästa vecka!