tisdag, september 28, 2010

Heartless av Philip Ridley


En av mina stora bioupplevelser under mina s.k. formativa år var när jag såg Philip Ridleys The Reflecting Skin (tror det var på Helsingfors filmfestival, men det kan ha varit på ngåon av de fantastiska singelbiograferna som fanns i Hesa på den tiden). Glömmer aldrig bilderna av den unge pojken som springer på sädesfälten runt huset där han förvarar det hemska i den lilla träasken. När jag surfade runt på nya trailrar häromdagen så stötte jag på hans nya film Heartless (se trailer här, det går inte att bädda in den tyvärr) med puddingen Jim Sturgess i huvudrollen. Ser spännande ut och med den regissören bådar det ju gott. Har inte hittat något svenskt premiärdatum för den, men med lite tur kanske den visas på Stockholms filmfestival i november? Har förresten precis ackrediterat mig till festivalen, i år ska jag verkligen försöka hinna se mycket film (speciellt med tanke på att jag missade i princip allt förra året för att jag var och hälsa på en kompis i Amsterdam).