tisdag, september 28, 2010

Bored to Death, säsong 2


I går lyckades vi få tag på första avsnittet av den nya säsongen av Bored to Death, HBO:s komediserie där Jason Schwartzmann spelar den kämpande författaren Jonathan Ames (alter ego för seriens skapare med samma namn) som för att få tiden att gå extraknäcker som privatdetektiv. Avsnittet var sjukt kul och innehöll bl.a. Schwartzmann ute på Manhattans gator i en heltäckande SM-läderdräkt.

Jag pundade alla åtta avsnitt i första säsongen så fort jag hittade serien i mars i år, den är grymt rolig. Skojiga skägget Zach Galinfinakis spelar Ames bästa polare på ett uppgivet och otroligt underhållande sätt och åttiotalscharmören Ted Danson (fatta att han och Whoopi Goldberg varit ihop, det är för kul) spelar hans chef och kompis som mest är intresserad av att hänga med killarna och röka på. I avsnitt sex i första säsongen levererar han en av de roligaste replikerna på länge när han tillfrågas om vad han tycker i en fråga "I´m too stoned to have an opinion. But I´m having a really good time!". Hihi.

När jag var i New York i våras bodde jag hos mina kompisar Adam och Vonia i Carroll Gardens i Brooklyn och då var vi på den eminenta restaurangen Buttermilk Channel på hörnet Court street och Huntington (pröva deras ostron och den himmelska duck meat loafen). Och då kom Jason Schartzmann in! Efter att ha sett honom i de miljöerna i Bored to Death bara någon vecka innan kändes det genast som hemma. Fan, jag måste få bo i Brooklyn några månader inom de närmaste åren. Det kommer att hända, I promise!

1 Comments:

Anonymous Jenny Krull said...

Haha, världen är liten! Jag och Sara S hade Zach Galinfinakis som bordsgranne på Schillers veckan efter!

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home