torsdag, oktober 14, 2010

Polanski - Wanted & Desired

Såg att dokumentären Polanski - Wanted & Desired finns att ses på SVTPlay just nu (se den här fram till 19 oktober). Såg den för någon månad sedan och fann den verkligt intressant. Efter att precis ha skrivit ett långt inlägg om kokain pallar jag inte skriva ett långt inlägg om hur denna dokumentär fick mig att gilla Polanski (som ju är dömd pedofil, vilket jag förstås inte tycker är bra m.m.), så jag säger bara: se den medan det går att göra det gratis och bilda er en egen uppfattning om vad som hände i samband med Polanskis ökända utvisning ur USA. Världen är inte svartvit den här gången heller.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag har nu sett dokumentären. han erkänner att han haft samlag med flickan, och att han visste att hon var 13 år. Så han är en pedofil enligt mig.
Men rättegången mot honom liknade en fars. Där domaren framstår som den stora pajasen. Mer intresserad av publicitet än att sköta sitt jobb.
Men det var dumt av Roman att rymma iväg. han skulle ha stannat och tagit sitt straff.

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home