onsdag, oktober 11, 2006

SVT:s nya sajt och Mäklarna


Var precis inne på SVT:s nya sajt, som lanserades idag (igår alltså). Den är ju svinbra ju. Enkel, tydlig, snygg, fungerar som den ska. SVT har länge varit en av mina favoritsajter (alltså även innan jag började jobba med dem, när jag jobbade på TV400 skämdes jag för hur pinsamt racklig TV4:s sajt är) och nu tror jag att alla kommer att förstå. Öppet arkiv! Alla program 30 dagar bakåt! Mediespelarna fungerar alltid, oberoende av vilken sorts dator eller lina du sitter på. Äkta public service at it´s best. Att vara en del av det är grymt.
Hittade till massor artiklar och program som jag inte riktigt hade koll på innan och det bästa av allt: jag såg pilotavsnittet av svenska serien Mäklarna. Jag blev helt hooked. Kjell Bergkvists karaktär är ju otrolig och hur de bygger upplägget för serien är sjukt smood. Pam, pam, pam! Det händer mer än i ett avsnitt av Prison Break för f-n. Man blir intresserad, förvånad, minichockad, road. Scenen där Bergkvists karaktär med handen på en bit parkett svär in sig hos mäklarorden Golden Brokers och den äldre mannen med darrande stämma teaterviskar "vi skojar lite bara" följt av en annans skrik att de inte skojar. Det bör ses. Ska genast kolla på avsnitt två.

1 Comments:

Blogger jacobsteel said...

fantastisk bild.

8:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home