söndag, mars 23, 2008

Hallam Foe

Jag matar på. Härligt att vara ledig, ute på sommarstugan med vindarna som viner utanför i mörkret och ett gäng filmer som jag velat se länge, men inte hunnit. Till saken hör också att jag äntligen är klar med mitt Grey´s Anatomy-pundande (se tidigare inlägg), avsnitten tog helt enkelt slut, så nu kan jag kolla film i stället för att irritera mig på hur skit serien blev fr.o.m. början av tredje säsongen samtidigt som jag var tvungen att fortsätta kolla...

Genast efter Lars and the Real Girl, tog jag mig an Hallam Foe med underbara Jamie Bell i huvudrollen. Jag har alltid gillar Jamie Bell skarpt, ända sedan han slog igenom som dansande arbetarklasskille i Billy Elliot. Förutom att han förstås är en riktigt riktigt bra skådis, så insåg jag redan då att han kommer att bli het som äldre. Och det blev han ju. Känns lite lite perverst och gumsjukt att sukta efter honom, han är så liten på något sätt, men han är faktiskt hela 22 år (hmmm). Men det faktum att han i Hallam Foe spelar en fluktare gör å andra sidan inte saken bättre... Hursomhelst så var filmen väldigt bra (skulle nog ge den en stark trea), Bell var övertygande som alltid och den hade en helt egen känsla. Man visste aldrig vad som skulle hända näst, den höll mig konstant intresserad. Och grymt elektroniskt soundtrack.

Har inte Claire Forlani (hon spelade Hallams styvmorsa) en mycket mystisk karriär förresten? Hon har medverkat i en massa filmer och är fantastiskt vacker, men de stora framgångarna har ändå uteblivit. Hon hör nog fortfarande till de där som en del känner igen, men som nästan ingen kan namnge (utom filmkritiker då...) och som absolut ingen kan säga vad hon har varit med i tidigare (själv kom jag spontant bara på den fruktansvärt seeega Meet Joe Black). När jag kollade upp vad hon gjort såg jag att hon varit med i CSI:NY och det är ju typ världens mest sedda serie, så saker och ting kanske kommer att ändras...

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Som ved för din teori la jag för första gången märke till Claire Forlani i Police Academy 7: Misson to Moscow. Och nu nyligen sågs hon i Ripley Underground, den tredje filmen om Tom Ripley (Tips!)

4:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home