onsdag, mars 12, 2008

I kväll är jag solo i Filmkrönikan

Har precis kollat på kvällens avsnitt av Filmkrönikan med temat barnfilm. Navid var ute på turné med sitt band Navid Modiri & Gudarna (de är svinbra!) förra veckan, så han hade gjort en intervju med barnfilmsproducenten Gila Bergqvist-Ulfung utanför studion och jag fick ta plats alldeles själv i soffan. Det var lite pirrigt, men jag hade förberett mig väl och klätt upp mig i "sexig sekreterar"-stil med kläder från favoritbutiken Galleri Sorgenfri (elegant skjorta från Maggie Wonka och hög pennkjol från Hege E), så jag kände mig trygg. Man ska aldrig underskatta betydelsen av att vara ordentligt förberedd och klädd så att man känner sig snygg och bekväm, det är A och O.

Programmet kommer som vanligt i kväll kl 20.30 på SVT2, men redan nu kan man se det här. Jag recenserar dokumentären Necrobusiness som jag skrev om häromdagen (påvens hemstad är INTE Lodz, sorry, tyckte att de sade det i filmen...) och pampiga mammutfilmen 10000 B.C. Och så har jag äntligen fått chansen att tipsa om min stora favorit, den danska animerade filmen Torkel i knipa. Dessutom finns det som extra bonus en recension av Sean Pennregisserade Into the Wild på nätet.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du var mycket stilig! Sneglade avundsjukt på kjolen.

9:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home