onsdag, mars 05, 2008

Filmkrönikan ikväll är machomachoman

Kvällens gäst i Filmkrönikan är journalisten och författaren (och min stora idol) Fredrik Strage, som snackar om manlighet på film med anledning av premiären på nya Rambofilmen (fjärde i ordningen). Jag recenserar västernfilmen 3:10 to Yuma och svenska gangsterdramat Iskariot och det går inte direkt att påstå att jag låter min Jonsered vila, tvärtom... Programmet sänds som vanligt kl 20.30 på SVT2, men redan nu kan man se det på nätet här.

På hemsidan finns också ett webbsnack mellan Strage och mig om Rambo och en webbrecension på Bang och världshistorien. Jag hade helt galet bråttom till tåget och hade inte riktigt hunnit skriva klart hela recensionen så allt efter andra klippet är improviserat. Är riktigt nöjd med resultatet dock, så än en gång bevisar jag för mig själv att jag egentligen presterar som bäst när jag har maximalt med press på mig själv. Så bring on the pressure.