torsdag, oktober 28, 2010

Snackar musikdokumentärer i P3 Populär vid elva

I dag vid elvatiden ska jag vara med i P3 Populär och snacka om musikdokumentärer tillsammans med musikjournalisten Adam Svanell. Känns rätt jobbigt att jag varken sett Scorseses No Direction Home (om Bob Dylan) eller When You´re Strange om The Doors. Speciellt med tanke på att jag är stor Scorsesefan som ni vet och att min tonårstid mest fylldes av The Doors och Bob Marley. Jag var faktiskt helt besatt av fet-Jimbo en period. Kolla in ett tidigare blogginlägg från när jag besökte hans grav i Paris här. Men, men, det finns ju en massa andra fantastiska musikdokumentärer jag sett, så får snacka om dem i stället.

3 Comments:

Anonymous Jonas Palm said...

Jag vet inte om du har sett denna: http://nyheter24.se/filmtipset/film/joy-division.html

Jag tyckte att den var utmärkt, men jag kanske är färgad av att jag tycker att J D är världens bästa band.

9:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Hörde dig på radion och tänkte "fan vad snygg hon låter".
Googlade, och jag hade rätt, tänk vilken människokännare jag är :)

11:45 fm  
Blogger Andrea Reuter said...

Tack för tipset, Jonas! Har inte sett den, men ska se till att göra det nu.

Och tack för komplimangen, anonyma människokännare:-)

1:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home