måndag, november 01, 2010

Cinemarena

Ah, nu är november här. Hade en otroligt soft helg (förutom fredagens fest som slutade vid fem då...) så har vilat upp mig ordentligt. Och det behövs! För nu börjar en fullkomligt galen arbetsperiod, under november månad har jag ca tio uppdrag med min egen firma, allt från att vara moderator för paneler till att skriva krönikor till att hålla föredrag för klippare på SVT. Känns grymt!

Det första som händer är nu på fredagen, då ska jag hålla i två programpunkter på Cinemarena, en dag för oetablerade filmare som ordnas av Filmcentrum Stockholm. Det är väl tänkt att dagen i någon mån ska kunna fylla det tomrum som uppstod när Svenska Filminstitutet tyvärr av besparingsskäl strök Drömfabriken, seminariedagarna för unga filmare som brukade hållas i april varje år.

Programpunkterna jag ska hålla i på Cinemarena är en först en panel om distributionsvägar och sedan en timme med work-in-progress på några kortfilmer. Cinemarena är öppet för alla, men man ska anmäla sig i förväg. För närmare program över dagen och instruktioner för anmälan m.m., se här. Hoppas vi ses nu på fredag!