torsdag, mars 10, 2011

Muntur


I februari var jag i Finland för att spela in mitt avsnitt av Muntur, en pratshowserie på FST (den svenskspråkiga statliga kanalen) i 10 avsnitt där varje del har en ny programledare. Jag fick själv välja tema och gäster för programmet och jag bestämde mig för att gå all in och flumma ut totalt. Mitt tema blev 2012, året då Mayakalendern tar slut och mänskligheten (kanske?) går in i en ny era. Hade mayaexperten Ola "Aniel" Petterson och numerologen AnninaKyrklund som gäster och på slutet kommer det in en överraskningsgäst som producenten valde och som jag inte visste vem det var. En helt galet bra överraskning var det! Tyvärr kan jag inte avslöja vem det är, men ni kommer inte att bli besvikna, det kan jag garantera.

Muntur började sändas för några veckor sedan, mitt program kommer att sändas måndagen 4 april kl 21 finsk tid. Tyvärr går det inte att se programmet i Sverige (damn you rättighetsskit på kanalens sajt). Har inte sett programmet själv än, väntar med stor spänning på att dvd:n ska landa i min postlåda. Misstänker att många kommer att tycka att jag rätt new age-utflippad, men det är jag ju. Nu får min skeptiker till brorsa Jonatan skämmas. Muahahahaha!

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Ralf Nyman said...

Mojn Andrea!

Ditt program väckte många tankar. Speciellt intressant är att megaflummarna nu tar fram kvantfysiken som argument för sina galna påståenden.

Tanten med 300 euros staven hänvisade till självaste Albert Einstein!! Här är ett citat av honom:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Googla gärna på Michio Kaku, James Randi, Kari Enqvist, Skepsis.

Om du i sommar kommer att besöka den slätiska udden så vore det trevligt att träffas hos oss, speciellt roligt skulle det vara om Lauras familj och Axel kunde vara på plats.

Ha en fin vår.

Ralf

7:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home