söndag, februari 27, 2011

Oscarssnack i P3 Populär på måndagen

Just det ja, jag ska vara med i P3 Populär i morgon kl 10-11 och snacka om Oscarsgalan tillsammans med Nina Johansson från Aftonbladet. När de mejlade mig och frågade om jag ville vara med var min första reaktion nej, jag kommer ju knappt att få någon sömn alls, men mycket snabbt insåg jag att det var ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Sitta och tycka till om galan i en timme, så jävla kul! Så nu håller jag på kollar lite Oscarshistorik och gamla klänningar och allt som kan behövas. Och jag får chansen att än en gång hylla Filip och Fredrik. Vet ju inte hur de kommer att sköta sig, men med tanke på hur briljanta och roliga de nästan alltid är, så är jag rätt säker på att det kommer vara ett stort nöje att se dem. Nästa år ska jag sitta i studion och kommentera med dem. Målbilden är klar, så det kommer att hända.

Om ni av någon outgrundlig anledning missat Filip och Fredriks podcast så måste ni börja lyssna på den nu! De sitter "bara" och snackar om absolut allt. Intressanta och nya vinklar på dagsaktuella händelser, ett rikligt strösslande med populärkulturella anekdoter och ett sinnessjukt kul tugg. Baksidan är att de därigenom visar hur innehållslöst och ointressant och flamsigt det är med de flesta andra som jobbar på radio. Förutom Christer då, det är ett riktigt bra program som går varmt i min telefon.