onsdag, oktober 11, 2006

Felix & Måns och Filip & Fredrik


Vi spelade in morgondagens avsnitt av Filmkrönikan igår och gäster var Felix och Måns Herngren. De var förstås supersympatiska och roliga och det känns som att programmet kommer att bli riktigt bra. Efter inspelningen fortsatte kamerorna att rulla, så jag tror att det kommer att komma upp någonslags "eftersnack" på webben också. Man kan ju hoppas att Felix' diss av Richard Hobert kommer med...
Såg förresten Varannan vecka och tyckte den var askul. Bo på Söder och jobba med media, känns det bekant eller? Fast jag håller med min modemedvetna kompis Stina från magasin Café att Felix är lite fel stajlad, typ fem år fel. Mindre långt hår och mer mustasch I say. Anyway, scenen i Varannan vecka där Måns karaktär går loss på en blomkruka i ett idylliskt villaområde är briljant spelad.
Tog ett snabbt glas vin med killarna på tågstationen efteråt (se bilden) och då passade Felix och jag på att snacka om den nya säsongen av Ett herrans liv som håller på att spelas in nu. Felix regisserar sketcherna precis som förra gången. Jag ska gå och kolla på inspelningen på fredagen, då är det Jan Guillou som är gäst. Ska bli najs. Tydligen har någon annan regisserat sketcherna för Felix och han "började bråka efter bara någon minut".
Felix berättade också att Filip och Fredrik var svårt magsjuka under inspelningen av finalavsnittet av 100 höjdare, så det ska bli intressant att se om det är med några spyor på måndagen. Skulle vara typiskt dem. För er som inte känner mig måste jag klargöra en sak: jag älskar Filip och Fredrik och tycker att de är genier! De har totalt revolutionerat svensk (och internationell) tv, det finns ingen som gör så sjuka och roliga saker som de. Måndagkvällar hemma hos mig är heliga i vår vänskapskrets.

1 Comments:

Blogger Filmchock! said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home