fredag, november 24, 2006

Ellen Allien på Grodan

Tysk minimalistisk knulltechno. Om det är någon som undrar hur musiken med den fina genrebeskrivningen (copyright Andrea Reuter) låter, kan jag varmt rekommendera tyska technobönan Ellen AllienCocktail Club på Grodan ikväll. Det kommer garanterat att bli mycket FET bas och riktig träldans på det trånga dansgolvet. Såg henne för några år sedan i Tyskland på SonneMondSterne och det var sehr sehr gut. Förstås. SMS är för övrigt en jävligt bra och avslappnad festival där jag också sett t.ex. Richie Hawtin och Richardo Villalobos spela back-to-back i soluppgången med tiotusen tyskar omkring mig som skrek jawohl. Najs! Innan Allien spelar svenske Tomas Andersson (som släpper på Alliens skivbolag Bpitch Control) vars Washing Up fortfarande får mig att le och dansa trots att jag hört den så mycket att jag kan varenda takt i den.