lördag, november 18, 2006

Mulberry Street


I torsdags var jag moderator för ett face2face med regissören Jim Mickle (kolla in Hitlermustaschen! Den ser inte ut så i verkligheten...) efter världspremiären av hans skräckis Mulberry Street. De är typ 13 personer här i Stockholm, inkl. hans föräldrar, najs. Kolla in filmen, den har en visning kvar (tisdagen 21 nov kl 22.30 på Mauritz). Zombiefilm med människor som förvandlas till råttor. Trots att filmen är inspelad i huvudskådisens etta är den imponerande, med den budgeten hade man väntat sig något sjukt B, men jag kan ärligt rekommendera den för alla zombiefilmsfantaster (I know you´re out there!). Fick boken The cinema of John Carpenter, the technique of terror av Ian Conrich & David Woods som tack från festivalen. Har länge varit intresserad av att veta mer om Carpenter, så det är ju perfekt.

Hängde ut med Jim på invigningsfesten på Spy bar efteråt, men kom bäst överens med filmens produdent Adam Volck och kostymören Vonia (hon har något långt och svårt armeniskt efternamn som hon behållit trots att hon och Adam är gifta). Så nu ska jag bo hos dem i deras gästrum i Harlem när jag är i New York och slipper bo på hotell. Så sjukt cleant! Allting ordnar sig alltid, bara man har förtroende för universums krafter, det är bara så.

Kunde inte låta bli att lägga in en bild på ett fan från festen...

3 Comments:

Blogger Björn said...

http://www.flashback.info/showthread.php?t=402664

Andrea, du har förärats en egen skvallertråd på Flashback. Mitt tips är att du själv lägger in lite smaskiga uppgifter om dig själv för nu så är det rätt magert.

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

Var det många kvar på face2face efter Mulberry Street? Jag var där men kunde inte stanna men det kändes som en hel drös folk bara stack. Förövrigt tycker jag Mulberry street tappade väldigt mycket på slutet. Kändes som att de ville få in mer men fick slut på tid. Och kändes inte den kvinnliga militärens roll helt onödig? Att man inte fick något slags svar på någonting hjälpte ju inte heller. Som den zombiefantast jag är måste jag säga att jag var besviken.

8:37 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Tack för tipset, Björn. Sjukt kul att kolla in vad människor skrivit. En kille kunde tänka sig att bli min stalker och en annan spekulerade kring om jag är bi.

Jakob: Hmmm, det var kanske 1/3 som satt kvar och det blev ett riktigt lyckat f2f, Jim berättade kul anekdoter kring hur filmen blev till och människor ställde mycket frågor. Håller med dig om att filmen inte är ett mästerverk, men jag var ändå imponerad över att den inte kändes mer B med tanke på produktionssättet/budgeten. Synd att du blev besviken.

6:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home