fredag, december 29, 2006

Bäst år 2006... i Metro

Ja just det, så är jag ju med i dagens Metro i en liten intervjugrej också. Tyvärr verkar den inte finnas upplagd på nätet dock (om du verkligen verkligen vill se intervjun och inte får tag på en pappersversion av tidningen kan man ladda ner en pdf av dagens tidning på Metros hemsida, intervjun finns på sid 18), så därför får ni här mina svar.

Hur många stolar får ditt 2006?
Fem, allt har gått väldigt bra i år. Jag skaffade bostadsrätt, fick två jobb och blev plötsligt vuxen, vilket jag verkligen kan rekommendera.

Årets film?
Borat förstås, den är genialisk. Jag har aldrig sett svensk biopublik skratta och skrika så mycket.

Årets tv-serie?
Entourage. Man kom in i serien direkt och ville genast se mera. Agenten Ari Gould är en fantastisk karaktär. Han är som Cartman i South Park, man älskar honom för att han är så elak.

Årets bok?
Dårskaper i Brooklyn av min favoritförfattare Paul Auster. Han skriver lättläst men med ett fantastiskt språk. Det är en svår konst. (kommentar: jag svarade egentligen "han skriver synbart enkelt", men man ska vara tacksam så länge man inte blir helt fel citerad har jag lärt mig)

Årets skiva?
Silent Shout med The Knife, det bästa svenska bandet sedan ABBA.

Årets konsert?
Richie Hawtin på Café Opera. Fantastisk techno och sällsynt bra ljud.

Ja, det var det hele (danskt uttal). Anmärkningsvärt är att Fredrik Virtanen ( som också intervjuas) har valt samma skiva som jag. Wow, jag trodde inte att vi tyckte lika om något överhuvudtaget, kul att upptäcka att även han har sina stunder (eller jag, beroende på vem man frågar... men nu frågar jag ju mig själv så.) Och så har han ju skrivit att jag verkar "smart och härlig" på sin blogg (man tackar), så jag kanske ska börja omvärdera min inställning till honom. Tycker dessutom att han blivit bättre i Studio Virtanen, i början kunde jag fan inte ens kolla på det för att jag tyckte han sög så mycket som programledare, men nu är det bättre (vissa har det naturligt, vissa måste öva, så är det bara). Och han har ofta roliga gäster, jag diggar programmets upplägg.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg att någon nämde humorlabbet tidigare. Imorgon lördag är det Klungan-stämning 23.05 på SVT 1. Humorgrupp från Umeå som är oerhört rolig om du frågar mig. Missa inte detta

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home