torsdag, mars 08, 2007

Knulla mig-uttrycket


Häromdagen skulle jag förklara för en kompis hur Jeanne Tripplehorn ser ut och beskrev då henne som att "hon har det där uttrycket i ansikte som säger "knulla mig", alltså på ett bra sätt". Han förstod vad jag menade. Vi kom in på andra skådespelerskor som har det där uttrycket och förutom den givna Angelina Jolie droppade jag förstås Gina Gershon. Eftersom han inte hade en aning om hur hon såg ut gick vi in på imdb och kollade på hennes profil och det var då chocken kom. Vad fan har hänt med människan? Hon ser ju ut som vilken slipad jävla såpastjärna som helst nuförtiden. Var är den där slitna Gina från back in the days, a la Bound? Jag vill ha henne tillbaka! Lyckades i alla fall hitta en bild på henne där hon ser lite porrig ut, håll till godo.

På tal om Bound förresten, om du har svårt hålla reda på vem som är Jennifer Tilly och vem som är Meg Tilly så kommer här ett tips: Meg är den tråkiga som envisas med att ha glasögon och för stora kavajer på premiärer (trivia: hon har ett barn med allas vår Mr Darcy Colin Firth), Jennifer den roliga som ser pillemarisk och dumsmart och kåt och galen ut hela tiden. Hmmm, varför skulle man ta fel på de här låter det som? Jag har i alla fall haft svårt att skilja dem åt, så tänkte dela med mig av mitt googlande.

2 Comments:

Blogger d.o said...

Är inte Gina det tråkigt självklara valet att spela Modesty Blaise?

4:47 em  
Anonymous Anonym said...

Frågan är väl, är detta uttryck alltid bra eller bara bra i vissa fall?

Tror att de flesta stora skådespelerskor har haft det uttrycket på minst en bild, nån gång i sin karriär. Man kan ju inte låta bli och undra i fall vår kära bloggare också lyckats få till någon bild som inte är helt olikt ovanstående uttryck? :)

11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home