tisdag, februari 27, 2007

Oscarsgalan


Jag hade 12 rätt (uselt), men om jag inte hade ändrat ett svar i sista sekund hade jag fått 13 och då alltså varit en av tre vinnare (vi är alla ganska usla på att tippa). Ellen DeGeneres var pisstråkig, jag var helt chockerad, men dansarna som gjorde skuggfigurer var helt fenomenala ju! Jack Nicholson hade gjort en Britney och rakat av sig allt hår, tydligen för att han spelar in en film där hans roll har cancer. Helen Mirren var solklart snyggast (fatta att hon är över 60!) och Gunnar Rehlin träigast. Varje gång jag såg honom i rutan började jag skratta. Han är otroligt kunnig (förstås!), men inte är det mycket tv-mässighet i den mannen. Han satt med armar och ben i kors och hängde framåtlutad på ett underligt och ytterst oklädsamt sätt hela tiden, att inte någon sade till honom? Detta kombinerat med nästan slutna ögon och noll leenden. Vilken gubböverdos!

Tråkigaste galan på mycket länge, Ellen förtjänar hård kritik, Oscarsgalan är inte en talk show där man drar improviserade stå upp-skämt om vad man tänkte på i duschen eller vad pubilken känner.

3 Comments:

Blogger Quaddo said...

...men är inte Oscars-galan alltid ytlig och mer eller mindre tråkig?

1:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej. Ok, jag kunde nog ha varit mer spirituell, men var jag verkligen så
himla tråkig? Fanns det inget förmildrande? Fast visst, jag hjälpte ju dig
att skratta. Gunnar R

8:11 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Gunnar: Skratt är väl en förmildrande omständighet? Skämt åsido, jag förstår att både du i studion och jag som tittare blev tröttare och tröttare ju längre och tråkigare natten blev, men tv är tv, de man tittar på måste vara extra spirituella och helst lite roliga för att man ska orka titta. Det hjälper inte att ha kunskap (vilket du förstås har och jag respekterar) utan ytliga saker som hur man sitter i soffan har betydelse, har inte din mamma lärt dig att sitta rak i ryggen? Jag vet att det är bekvämast att sitta med händer och ben i kors, men det ser inte värst välkomnande ut för tittaren. Och jag hade gärna sett lite mer leenden och engagemang, lite mer passion.

2:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home