fredag, februari 23, 2007

Metro: Notes on a Scandal och Apocalypto


Har skrivit den "långa" recensionen i dagens Metro på filmen Notes on a Scandal med Judi Dench och Cate Blanchett. Blanchett är verkligen min absoluta favorit, ända sedan jag riktigt lade märke till henne i underskattade The Gift har jag älskat henne. Hon lyckas vara och se helt olika ut i varje film, gör alltid intressanta roller i mestadels bra filmer och så verkar hon så jävla kool privat. Dessutom är hon ju världens vackraste också.

I recensionen av Apocalypto har jag min egen lilla teori om filmen. Klicka här för att ta reda på vad den är. Eftersom det är min vecka bjuder denna vackra fredag även på Reuters ruta. Oscarsgalan går ju som bekant av stapeln natten mellan söndag och måndag och C-G och jag har gissat vilka som vinner statyetten här.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Andrea! Nej, Apocalypto var verkligen inget vidare. Ett blodbad utan vare sig allvarets tyngd eller humorns distans. Den är snudd på pervers, faktiskt. Vad i helvete är det med Mel Gibson?

Nåja, snart är det dags för The Oscars. Låt oss hoppas att Kanal 9 har ordning på grejerna under premiärdygnet, så att vi inte sitter där och stirrar in i en svartruta klockan halv tre på natten.

1:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home