fredag, februari 16, 2007

300... igen

Jag har ju tidigare hypat trailern till 300 och nu läste jag på Filmdelta att filmen fick stående ovationer och jubel vid den efterlängtade världspremiären på Berlins filmfestival i onsdags. Yes! Det är Zack Snyder som regisserat, han gjorde den superlyckade remaken av Dawn of the Dead, så även det talar för att filmen kommer att vara HUR BRA SOM HELST. Jag älskade verkligen Dawn of the Dead, kommer ihåg när jag träffade Orvar Säfström i Cannes precis när han sett den, han var helt tagen av hur fantastisk den var. Och han hade ju rätt.

Fy faaan vad jag längtar efter att se 300 (den har premiär i Sverige 4 april, så en tidig pressvisning borde dyka upp rätt snart), har inte haft sådan här förväntningspepp sedan jag såg Borat i höstas. Sweet! Om någon missat att se trailern lägger jag än en gång ut den här tillsammans med trailer 2, som nästan är lika epic. Helst av allt ska ni följa länken här och se dem i high definition. Glöm inte att skruva upp ljudet till max. Spartans! Tonight we fight in hell!

Trailer 1:

Trailer 2:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Visningen avbröts vid flera tillfällen av spontana applåder och jubel från den 1700 man starka biopubliken.

Källa: Sandrew Metronome"

Medan andra rapporterar om andra reaktioner:

http://bloggywood.se/2007/02/15/variety-recenserar-300/

Jag är dock peppad!

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

Yo Andrea, äntligen ska jag kasta mig in bland kommentatorerna på din blogg. Aaaah, jag borde tycka GRYMME om 300-trailen som långvarigt Frank Miller-freak, men allvarligt talat, jag tycker den är rätt lökig. Så over the top ju! Jag ser såklart ändå fram emot filmen sketamycke, vem kan motstå karlar i skinnpaltor som slåss på de blodigaste sätt... (jag satt ju tom och flåsade under Troja trots att den sög, men herreguuud, Eric Bana!!!)

2:25 em  
Anonymous Anonym said...

Seriöst Vilken skit film!! har inte sett sämre film på länge!

dessutom så är handligen inte sann. Cyrus var grundaren till demokrati.
Kolla in detta klipp så förstår ni mer:
http://www.spentaproductions.com/Cyrus-the-Great-English/cyruspreview_english.htm

12:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home