torsdag, februari 22, 2007

Puckad

Eftersom det bara är två filmer som har premiär nästa vecka (Blood Diamond och Jakten på lycka), har C-G och jag bestämt att vi också ska skriva två dvd-tips var i nästa veckas Metro. Var inne på No 1 Videos hemsida och kollade vad som kommit/kommer ut de närmsta veckorna och hittade en film som såg alldeles oemotståndlig ut, nämligen Puckad. Fatta att omslaget bara består av en bild på Jon Bon Jovi omgiven av ett antal brudar med texten "Jon Bon Jovi är puckad". Genialiskt, vem skulle inte få lust att se den filmen? Lovefilm.se kallar filmen en sensationell skrattfest i stil med Dodge Ball (jag blir alltid misstänksam när filmer beskrivs med orden "i stil med", "i samma anda" m.m), så vi får väl se. Men jag ser fram emot att hyra den nästa vecka.

Nu ska jag tillbaka till extramaterialet på The Dogma Collection, dvd-boxen jag ska recensera i nästa Filmkrönikan.