lördag, februari 24, 2007

Michael Mayer

Jawohl! Gute laune!

Nu är den snart här, kvällen vi väntat på i månader. Tyske skivbolagsdirektören (för legendariska Kompakt), producenten och dj:n Michael Mayer ska spela på Cocktail Club på Grodan ikväll. Har sett honom två gånger förut, på den tyska festivalen SonneMondSterne och nere i Frankfurt på Sven Väths klubb Cocoon Club i Frankfurt (där ljudet har kostat 800.000 euro, vilket det var värt. Sinnessjukt bra kvalitet, man kunde stå bredvid dj-båset och snacka i normal samtalston samtidigt som ljudet var perfekt).

Och nu är han här. Vi är ett gäng superbra kompisar som ska ut, först ska vi käka på Grodan, sedan festa loss. Nästan alla som var med nere i Frankfurt, några från Dalarna, några från Göteborg. Riktigt goda vänner, "familjen" i princip. Och peppet är natürlich helt galet högt, vi har hållit på peppat oss hela veckan. Najs! Tror det blir efterfest hos mig, jag har tjocka väggar, snälla grannar, mycket sprit och skön lya. Vi får se. Garanterat är i a f att vi får roligt. Och jag fick två jobberbjudanden igår som nog kommer att gå vägen, så det är spenderbyxorna (läs schampaansch) som gäller ikväll misstänker jag.

Nu är min enda önskan att Mayer spelar sin remix på Pet Shop Boys "Flamboyant" ikväll. Vi ses på dansgolvet!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grymt avundsjuk! Ni stockholmare har det bra.

Sen har ni Prydz och Paolo Mojo på Grodan nästa vecka och stora SMC samtidigt. Helt unbelievable. Jag får väl glädjas med att ni har det bra!

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home