fredag, mars 02, 2007

Gäst i "TV om TV" ikväll

De ringde från TV400 idag och frågade om jag vill vara gäst i kvällens "TV om TV", alltså ett soffprogram där man sitter och super och snackar om tv-program. De har haft som regel att inte ha med någon de känner, men nu var det någon gäst som avbokat så de ringde mig. Antar att de var rätt desperata, men jag tänker bevisa att de gjort en rolig och välfungerande bokning, jag gillar verkligen avslappnade livesituationer. Hur som helst så ska det bli kul att tillbringa en timme av min fredag i deras studio. Vi ska bl.a. tala om Per Mobergs matlagningsprogram Vad blir det för mat?, nya säsongern av American Idol och White Rapper. Josefine Bornebusch ska också vara gäst, ser fram emot inspelningen. Programmet sänds live ikväll fredag klockan 22.50-23.50 på TV400.

PS. Bisarrt nog har jag inte lyckats hitta någon aktiv hemsida för TV400, varken på tv4.se eller genom att googla. Har ju tidigare dissat tv4.se, men måste göra det igen. Fy faaaan vad skit den sidan är, så jävla användarovänlig. Det finns inte ens någon meny som heter "TV-kanaler" eller liknande, klippen bråkar nästan alltid (speciellt med Mozilla Firefox) och man kan inte använda TV4Anytime (deras "service" med program på webben) med en Mac. Kom igen, varför låter cheferna det här fortgå?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

1 besök extra fick du iallafall =)

ska nog titta in då och då.

11:54 em  
Blogger Quaddo said...

Det har funnits en lite mer "dedikerad" sida,
men den verkar nedlagd....(http://tv4.se/tv400)

Tablån är det enda som finns:
http://tv4.se/tv4/tvguide/channel.aspx?date=2007-03-02&channel=6

1:44 fm  
Anonymous Anonym said...

ey, jag tycker du verkar skön och var bra i sändningen.. har haft lite svårt för dig i filmkrönikan.. men nu jävlar.. dock så är man nyfiken på hur ni känner varrandra ?

3:21 fm  
Blogger Andrea Reuter said...

Anonymous: tack, tack. Tycker ju inte själv heller att Filmkrönikan riktigt är en chans för mig att visa "vem jag är" (=loco och frispråkig) om man ska vara högtravande. Men det är en annan diskussion:-)

Chrille och jag känner varann eftersom jag jobbade på TV400 tidigare, våren 2005-sommaren 2006. Josephine har jag aldrig träffat innan, men hon var grymt trevlig.

11:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Nyfiken på vad du gillar den här kortfilmen gjord av några svenska amatörer. Lite trist kvaliet men ändock. Vad jag hört har grabbarna slutat göra film...

http://www.youtube.com/watch?v=3jAr-HaRJq0

5:55 em  
Blogger Erik Söderlund said...

Var du lite småfull eller? Du ägde sändningen iaf :). Dom borde "släppa dig lös" i Filmkrönikan, hehe.

12:07 fm  
Blogger Gabriel said...

"Loco och frispråkig"... hahaha! Sluta försöka vara folklig nu, du som skriver en lång - om än försvunnen - uppsats om det dolda rummet och uppskattar Hitchcock ur genusperspektiv; och sen säger du att du är lite "wild and crazy och frispråkig", som vore du vilken skägg-Lars som helst. Du ska ha hatt och dricka martini och se ned på folk! Helst ska du bo i the village också, och röka långsmala mentholcigaretter. Och du vet att allt detta är de skönaste komplimanger i min mun. Synd på uppsatsen, dock. Kanske såg du själv till att den "försvann" i din strävan att bli accepterad i stugorna...

1:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home