tisdag, april 24, 2007

Filmkrönikan ikväll med Johan Kling


Kvällens gäst i Filmkrönikan är regissören Johan Kling, som långfilmsdebuterade med hyllade Darling tidigare i år. Vi snackade om kostymdramat Illusionisten, där Edward Norton spelar en magiker i förra sekelskiftets Wien. Jag recenserar också svenska filmen Gangster (av killarna bakom förra årets pinsammaste actionförsök Exit) och thrillern Perfect Strangers med Halle Berry och Bruce Willis.

Johan var otroligt välformulerad och genomtänkt, tror det kommer att vara ett intressant program. Själv hade jag lite svårt att koncentrera mig eftersom jag var på väg direkt till Finland och min mammas jordfästning efter inspelningen (snacka om två olika världar!), men det kändes rätt ok ändå. Rätt humor var att ca 15 minuter i studion ägnades åt att alla diskuterade mina bröst och om min urringning var vulgär (jag som inte ens har stora pattar) trots att jag hade en gullig vardagsklänning och en sjal över axlarna. Nåja, till slut enades vi om att jag skulle drapera sjalen så där semiöver ena axeln. Nå hu hu (uttalas hoo hoo och betyder "suck, vad fånigt"), som man säger i Finland.

Jag var supernöjd med kläderna för det här programmet. Har på mig ett linne från Vera & William (med matchande tanttrosor, men det kunde ju ingen se...) under en rosa och brun klänning från Maggie Wonka. Såå söt. Till det utsökta tunna bruna knästrumpor från Vera & William (med härlig söm därbak) och bruna skor och rosa sjal från Sorgenfri. Allting från Galleri Sorgenfri som vanligt. De senaste programmen har SVT:s växel gått varm med folk som frågat varifrån mina kläder kommer, det känns superkul. Privat är jag definitivt en jeans och t-shirt-tjej (det låter för jävligt klyschigt, men det är ju så det är) som aldrig sminkar mig och inte egentligen är intresserad av mode, så att få lite cred för sin outfit i jobbet är najs.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kvällens program ska bli intressant, Johan Kling är en intressant profil och det ska bli kul att hör vad han har att säga.

Är inte så bra på att beklaga sorger, men det var hur som helst tråkigt att höra (läsa). =/

Ha det gott

1:40 em  
Anonymous Anonym said...

Tummen upp för bröst! :)

10:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Andrea! Du har snyggaste kläderna av alla på tv! Cool stil! Jag vill ha allt!:) Kram My /som tittar värje gång för säkra stiltips!

1:08 em  
Anonymous Anonym said...

Alltid trevligt med urringningar, är för lite sånt i Filmkrönikan. Något att ta tag i till hösten kanske? *ler* :)

9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home