fredag, april 13, 2007

Diskmusik

Har vårstädat min lägenhet i två dagar (äntligen klar, hurra!) och då behöver man som bekant musik att lyssna på. Förutom gamla godingar som Metallicas Master of Puppets (fy faaan vilken sjukt bra skiva), nyupptäckta tonårsfavoriten Dog Man Star av Suede och Leonard Cohens Songs from a room så har jag komponerat en egen liten "bäst att diska och städa till"-lista som jag tänkte dela med mig av. Vet inte om här finns någon annan stringens än att jag blir glad av de här låtarna.

1. Heading for a fall/Vaya con dios
2. Teardrops/Womack & Womack
3. Pass this on/The Knife
4. Nostalgia Locomotive/The mo
5. Return of the mack/Mark Morrison
6. Sommartid/Magnus Uggla
7. Always on my mind/Pet Shop Boys
8. Suspicious Minds/Fine Young Cannibals
9. As/George Michael och Mary J. Blige
10.The World´s Greatest/R. Kelly

Vad brukar ni lyssna på när ni städar?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Städar på 5 minuter men det skulle säkert ta två veckor att rensa "ångestgarderoben".
Just nu lyssnar jag bara på Cohens "Songs of love and hate" och Neil Youngs "Massey Hall 1971", det räcker ganska långt...

12:39 fm  
Anonymous Anonym said...

the tough alliance!

10:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Trots att jag egentligen inte lyssnar på hiphop, så lyssnar jag alltid på mixen nedan när jag städar. Det är fart i den, och alla låtar är sjukt bra. En remix på Womack & Womack - Teardrops finns dessutom med där i!

http://www.discobelle.net/2007/01/12/mixin-it-up-dj-yxa-jeansbjorn/

10:58 fm  
Blogger Kristoffer Viita said...

P1 *sniff*

12:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Diskmusik är ett underskattat kapitel. Frankie Boy är alltid bra! Liksom Ella Fitzgerald, bägge ger nåt slags känsla av den glada framtidsoptimismens skinande hem :-)

Sen har vi pigga nissar som Huey Lewis (huvva, läänge sen, hur kom jag att tänka på honom?), sovrummet blir bäst med Tom Jones eller överhuvud taget bra röster. Man städar bättre med röster! Japp! Om man tycker sig höra röster däremot är det illa. Då ska man göra nåt annat.

4:56 em  
Blogger 8) said...

Något elektroniskt som the Knife eller något tyngre som Nine Inch Nails brukar fungera bra. Bäst är nog ändå musik som är dansvänlig, allt går mycket snabbare då!

9:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home